Monday, January 12, 2009

mampukah kita?

assalamualaikum...

persoalan ini bermain dimindaku sekarang.. mampukah kita memboikot barangan keluaran yahudi laknatullah itu..

ya! kita mmg mampu memboikot,tp adakah kerajaan mampu? ini kerana,ade pihak2 len yg mempunyai kepentingan tersendiri..jika kerajaan mengarahkan penutupan mcd cthnye,tp sanggupkan pengusaha diperingkat negara kita ni mahu mendengar arahan itu? sanggupkah mereka kerna sudah byk mereka melaburkan wang untuk pembukaan itu... kemudian,bermula la piket2 kat tepi jalan.. haizz inilah dunia.. kita mmg boleh berubah,tp org2 kaya cthnye,mahukah mereka makan di warung2 tepi jalan? mustila paling kerek pon, makan kat fast food tersohor..katenye,xde class makan kat tepi2 jalan..

walaupun negara kita tidak lagi dijajah,tetapi minda kita masih!! bagaimana kita boleh membebaskan minda kita dari cengkaman barat.. org barat mungkin sedang bersuka ria spt yg ku lihat semalam di kaca tv.. sedang bumi palestine dibom,dilancarkan roket oleh regim zionis,penduduk yahudi sedang berseronok menonton nya dari sempadan..bagi mereka,itu adalah satu pesta kemenangan..dengan lagaknya,sorg penduduk yahudi berkata, "inilah balasan terhadap mereka..setelah sekian lama kami diserang oleh mereka,sekarang kami telah membalas dendam".. mungkin dorg terlupa asal usul mereka...tidakkah mereka berasa malu diatas tindakan mereka? penduduk israel satu2nye yg tidak mempunyai negara..harapkan pagar,pagar makan padi.. kejamnya mereka2 ini.. sudahlah menumpang di negara org,sekarang negara yg dirampasnya itu hanya tinggal sebesar singapura.. alangkah sdihnya aku melihat peristiwa itu.. mmg wajar tindakan malaysia mengambil langkah tidak menjalankan hubungan dua hala dengan negara israel..

ada pihak mencadangkan agar hadapkan israel ke muka pengadilan..mampukah PBB? sedangkan mereka sendiri tidak mampu memerangi kekejaman yg sedang melanda.. amerika pula seperti ada kuasa veto yg lebih power dari kuasa2 veto lain seperti china dan rusia.. semakin lama persidangan,banyaknye kecaman dari pemimpin2 dunia lain,bumi gaza terus dibedil seperti zionis bermain counter strikes..

barack obama tidak mampu berkata2.. mampukah obama menghentikan perkara2 terkutuk ini? biarpun hampir semua rakyat amerika mengecam tindakan bush ini, dia hanya sibuk merancang pelan tidakan amenda tah.. haiz..

saya,org yg kecil,bersuara,ingin memboikot barangan yahudi dan US.. hanya dengan ini sy mampu berbakti demi agama Islam.. sy tidak mempunyai bom,roket,kereta kebal untuk menyerang mereka..apetah lagi nk guna bomoh ke,sihir ker.. walaupun mcflurry oreo itu fav aku,aku harus tetap memboikotnya..selamat tinggal semua.. ini harus dilakukan demi keazaman sejagat.. bila ekonomi mereka lumpuh,tidak mampu lagi mereka membeli bom2,roket2.. harus igt semua, pengorbanan yg sedikit,walaupun ade faedah, tetap mendapat keredhaan Allah jugak.

jadi,what say you? nak berkorban sedikit,atau xnak langsung? renung2kan lah..

yang baik semuanya datang dari Allah, yang kurang itu adalah dari sy..
ila liqaq

salam perjuangan,
ami gojes.

2 comments:

lolita said...

bertukar dari l'oreal ke simple.

heeeee

ami said...

baru jah beli..kene prabis jugok la..pahni,baru nk beli mugo lain..safi balqis ker..syurah ker..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails