Tuesday, February 24, 2009

flickr vs photobucket

good....evening..[sambil watching the clock..wuakaka]

aku di sini, nak kasi pendapat ajer.. pendapat xbermaksud nak condemn mane2 pihak..ini cuma PENDAPAT..

aku dulunya,mase Photobucket fes2 kuar,suka gak la guna.. mase tu,photobucket ada colaboration dengan Friendster, so,mase tu,ramai yg kasi testimonials bergambar.. gempak jugak la..biasanye,budak2 ni embedded graphic animation+photo tu dari myspace jer..tol x? [takot2 tersalah kata..hehe] Kali ini,photobucket da ada,boleh la pengguna2 kasi gmbo sendiri utk dikongsi bersama kawan2 mereka.. Aku masa tu,xtahu menahu pasal photobucket ni,siyes beb! Dah tahu tu,ape la lagi..kene manfaatkan la gmbo itu..hihihi 

Kelebihan photobucket:~
  • IMG code
  • HTML code
  • direct link
  • email and IM
  • Flash code 
  • background boleh laras..haha boleh tuka background ow!
  • bley wat slideshow haha..asenye database jenis uplod2 gmbo ni ade tang slideshow
tapi kelemahannya satu je, proses menguplod gmbr2 sgt slow..aku tataw nape..masalah tenet aku atau photobucketnye problem..

ok,pasal flickr ni pulak.. flickr ni kiranya anak syarikat Yahoo! la..sbb bila kita nak sign up,sign in, memang kene pakai emel yahoo!. btul ke tidak,aku rase betul..haha aku masih baru dengan Flickr ni,tp function yang aku suka pasal flickr ni ialah,uploading dia mmg tip top..laju beb!~ kita boleh tahu brape % lagi remain, mmg best la.. yg embedded code tu aku kurang pasti la ad ke x.. 
biasanya flickr ni digunakan oleh org2 yg gile bergmbr.. dorg musti la nk kongsikan dengan semua  org diseluruh dunia. betul x? 

kelemahannye ialah kene upgrade to pro pulak..tu hampeh.. photobucket free jer..huahuahua pape pon,aku xkesa nk guna yg mana2..haha

masa itu kelajuan.. kalau masa berhenti,korg phm2 la maknanye..hehe selagi masa berjalan,selagi tu la kelajuan ada.. kita sendiri pon tahu kelajuan masa berbeza utk setiap org..mungkin hari ni korg rase waktu cepat berlalu,tetapi bagi sesetengah nya yg lain,waktu lmbt berlalu..haa..hebatnya Allah! kagum..

ok la..aku juz kasi pendapat jer taw..jgn lak korg xnk guna photobucket lak pasni..hihi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails