Wednesday, March 30, 2011

tips face masker

hari ni,aku nk kongsi cket pasal masker wajah ni.
secara generalnya, masker ini untuk mengembalikan keremajaan kulit anda.
tapi apa yang khususnya, ia dapat membersihkan liang2 roma, mengeluarkan sel2 kulit mati.
ada banyak la jugak jenis2 masker ni.
ada yang jenis hydrating, asasnye untuk melembapkan kulit kering.
ada jugak yang macam lumpur tu,ianya untuk mengurangi minyak pada muka kita.

aku rekemenkan st ives mineral clay firming mask.
aku dah pakai ni sejak masuk kolej dulu.
since kulit aku ni a bit oily, dan terasa dah tua,sgt sesuai la.
hihi


masker ini:-


1- sesuai untuk kulit berminyak
2- blackhead removal
3- skin tone improvement
4- tightening the skin


cara2 nak pakainya ikut cara saya:-

1- cuci muka dengan pembersih muka dulu. kalau ada scrub, lagi bagus. scrub skali muka!

2- lepas itu, sapukan toner untuk melembapkan kulit. kalau toner tu lambat kering, bukak kipas kuat2..haha

3- sapukan masker tadi bermula di dahi, hidung, pipi dan leher kecuali lingkaran mata, mulut dan rambut. ikut tertib yer..hahaha ske ati la nk start mana dulu pun.. janji pakai. *sapu thin layer aje sbb masker st ives mineral clay ni dia akan mengeras.)*

4- masa utk mengering ialah 15-30 minit. jadi,anda bebas untuk buat apa2 aktiviti. since pakai mask ni xleh nk ketawa,bercakap, aku suggestkan korang baring aje. *kulit muka cenderung ikut graviti. anda pasti xmau kulit anda berkedut di bahagian tepi hidung ke tepi mulut kan? so,baring! :P*

5- bersihkan masker dengan tisu atau tuala yang basah. tapi aku xnak bazirkan tisu dan kotorkan towel, aku terus aja cuci dengan air suam muka itu dari dahi ke bawah.cuci bersih2 tau!

6-kalau guna masker berbentuk gel atau kolagen, tarik masker dari dahi ke bawah,kendian cuci ngan air suam juge.


tips:-


1- utk hasil yang maksimum, guna la 2-3 hari seminggu. since kat tube ni tulis bila perlu or kulit rasa xbermaya,boleh je nk gune. erm..taktik nk suh cepat habis kot! haha


2-kalau kulit anda ni dah ok, tapi nak jugak pakai,boleh la pakai di bahagian T-zone ataupun, bahagian yang berminyak, bermula di dahi, hidung ,dagu dan bahagian tengah pipi je.

3- untuk kulit yang sensitif, cuba test dulu kat kat kulit tangan semalaman,dan tengok hasilnya. kalau xde iritasi, boleh go on!

4- elak kena mata. ntahlah kenapa. haha mesti la mata boleh jadi gatal2 kot..

sorry,agak buruk cket aku memakainye..haha

p/s: jom pakai!
Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails