Monday, January 19, 2009

ketidakpuasan hati

di sini,saya nak lahirkan rasa tidak puas hati saya terhadap keputusan AJL ke 23 malam tadi.. hati ini sangatlah meronta2 mahu berkata tentang ketidak arifan juri kita pada malam tadi..

ok lah..saya senaraikan perkara2 yang tidak patut semalam...
  1. ketidakjuaraan Sampai Syurga - Faizal Tahir.. lagu tu best ape..nape die xmenang? and dia bolot semua katogeri iaitu,vokal terbaik,persembahan terbaik,juara katogeri balada..tapi,juara dia xmenang..adakah ini untuk mengelakkan 'bias'? kata nak telus la ape la.. dah la pengacara cakap seperti yang disangka2..ape yg disangka2 tu? kalo mengikut kemenangan tu,memang berat berpihak ke arah Faizal Tahir..ish3.. pekebenda nya anugerah ni kalo takat buat nak amek ati jer..
  2. kemenangan Farahwahida dgn lagu yang tahape2 tu dalam katogeri etnik kreatif.. mungkin korg dengar sedap la kot,tp dari pendengaran tulus telinga saya ni,lagu tu xsampai ke hati.. sebutan x jelas..maksud lagu tu pon,saya xleh nak predict tentang apa.. tarian kipas tu je wat saya stick depan tv,kalo x,ase nak tuka channel laen je..banyak lagi lagu sedap..nyanyian heliza tu pon sedap.. nape dia xmenang? sebab dia budak AF?
  3. meet uncle husin menang keseluruhan.. saya ase xpatot dan memang sangat sangat sangat xpatot.. nape sekarang org2 tv ni nak naikkan muzik indie? say xkesah pon itu semua tetapi,biarlah telus.. semua mengharapkan kemenangan faizal tahir malam tadi,cameraman pon dah pokus kat faizal tahir malam tadi,tetibe lagu untukmu dinobatkan sebagai juara.. ape nih..kate seperti yg diharapkan..kalut kamera pusing cari meet uncle husin smlm..
  4. katogeri persembahan terbaik tidak lagi dibuat undian sms sebanyak 50%.. ape kehey nye? sbb mawi xmasuk,korg pon xnak wat la yer? sbb nanti xde org nak undi ye? nampak sangat la korg ni.. wat malu je..haha mawi kat korea tu musti gelak2 sambil guleng2 tepi ekin bila dia taw da xde undian sms..haaa! baru korg tahu betapa hebatnya penangan raja SMS tu..hihi
  5. juri2 profesional pon semua muka2 baru.. adibah noor? what she's doing up there? org tv3 plak tu..azmeer? komposer utk gangstarz..tv3 jugak tu. ade yg utk AF pon ramli MS tu..itu pon sebagai pengarah muzik je..
ok lah..cukup la 5..nnt,xpasal2 saya masuk tv plak sbb kondem tv3..haha mintak ampon.. ini lah kejujuran dari saya.. perlukan peningkatan ketelusan dan penjurian.. itu sahaja.. pape pon, AJL malam tadi best tanpa 5 perkara di atas.. hihihi daaa~ salam industri muzik tuk semua..

3 comments:

baSIkaL_iDamaN said...

wah...
banyaknye komen??
cam juri lak kamo nie kan?
hahahahahaa

z-90 said...

lar...ami..releks ar.
kira okey ar tu..faizal menang 3 katogeri..
dah kira bgus la tu..daripada x menang..
cian mawi..x mng persmbhn terbaik..
gmbira nye z..wakakaka...bub pmnt sms die x dah..cian...mesty die blk umah..nangis2.haha...z lagi ar..fuck gile kt indie..z x lyn indie or local band!

ami said...

@ beskal_idaman
haha juri bebas yg profesional gtu..ekeke

@z
mmg pon..mmg xsuke sgt indie..muka xjernih.. macam xsmyg jer...ish..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails