Thursday, September 17, 2009

indahnya suasana...

bangun2 pagi aje,da bunyi2 enjin kereta sodok.. haha..aku tataw org luar pgl ape.. tp yg penting,kereta tu la yg sodok pasir2 kat mane2 tmpt construct..

ag satu,bunyi mesin semen tu..ala,yg putar2 dalam tu ada semen.. yg tu pon xleh blah gak bunyi dia..

dalam bilik aku pulak,bunyi lagu kipas...huhu

dan ini bukanlah motif aku utk post kali ini..

ini berkenaan mimpi aku..aku dah byk kali mimpi bende yg sama,cthnye arini..
and it makes me sweat...
ok lah..aku bercerita nih... tp ni mimpi aje.. bukan sejarah.. ok?

~ * * *  * * * * * * * * * * * * * * * * * ~
aku hidup dalam negara yg makmur, thn brape,tidak lah pulak mimpi aku nyatakan.. mase tu aku sudah berkahwin, dgn tom cruise.. aku pon tataw nape tom cruise bole jadi somi aku..wakakaka
kami ade kereta yg edward cullens drive lam citer twilight tu.. volvo s60R.. huhuhu

dipendekkan cerita,sdg kami duk lepak2 kat luar umah,kami (ehm..aku ngan tom cruise,deh? bukan edward cullen) ternampak satu percikan api.. wow! cantik.. aku igt tu bunga api,yela,nak raye plak ni.. ( haa..ni aku heran.. tom cruise masuk islam..huhu) dengan mengharapkan lagi percikan api tu keluar.. tp bunyi nye seakan2 bom atom.. aku mula takut terketar2 lutut sambil berkata kepada suami ku, "opa,xkan la bunga api sampai gitu skali.. mercun ape sampai kuat gitu..." suami aku pon blurr gak time tu..

pastu,kami dengar jeritan org kampung.. (bandar sebenarnye..) aku ag ar cuak.. tmbh2,ngah pregnant ni.. hahahaha (bodoh la mimpi ni..tp best gak..hahaha)kami tgk2,ade pakcik ni,lalu depan umah kami.. somi aku bertny la,nape lari lintang pukang? dia ckp, "Cambujaa serang kita! Pearls dah ditawan..! lari... RUN FOR YOUR LIFE!!! "


aku pon amek la ape2 yg patot lam umah,then berlari kejar2 jugak la ngan somi aku.. tp aku penat,aku ckp la,"ape kate amek kete kita kat pelabuhan pearl (Pearl Habour) tu..? xlarat.." somi aku ckp "xsempat dah.. tentera Cambujaa ade di merata2 tempat.. jgn nk amek risiko pegi ke pelabuhan..agpon,pelabuhan la tmpt pertama diserang.."

aku ngan sedihnye,berlari2 lagi ke tempat rahsia yg tlh ditempat kan oleh kerajaan ku.. pabila berlaku peperangan, bencana, tmpt itu akan ditujui.. itu adalah secrect dan hny org2 tertentu saja yg tahu.. somi aku tahu,makna nya,dia adalah org2 tertentu jugak la.. hehe

jln ke sana amatlah berliku.. kami terpaksa meredah onak duri,dan lautan api..bila ternampak tentera Cambujaa,kami berselindung disebalik semak samun.. aku terpaksa thn mengah..xnak kasi tentera2 sedar akan kehadiran kami..

tempat sulit yg dipanggil Presafe ini, mmg la selamat.. ia ada keistimewaannye tersendiri.. Presafe tidak boleh dikesan oleh tentera musuh.. hny org2 yg berdarah Malisia sahaja yg dapat ke Presafe ni..

sampai di sana, aku tgk dah ramai yg menunggu.. rupe2nye satu kampung dah ada.. cis! suami ku menipu ku dgn mengatakan hal ini adalah rahsia sulit kerajaan.. haa.. skrg da xsulit lagi.. kui3

kami mencari2 kubikel c21,disitu, kubikel tuk family aku.. aku menunggu2 ahli kuarge ku yg laen,tp xde.. parent aku xde..amatlah dukacitanye hati tuan puteri ini... huuuuu~


 suasana hingar bingar.. indah betul.. kelihatan sorg yg aku kenali. sdg berucap,"...kapal titanic(versi terbang) sudah tiba, diharap, tidak berebut.. naik ikut turn...." pastu aku xdgr pape dah.. sbb aku terkenangkan hari raya kami yg terpaksa beraya didalam kapal,dan melihat negara kami,hancur musnah ditawan Cambujaa...

manusia2 ternyata greedy.. sudah kasi tahu ikut turn,masih ade aje yg berebut2.. aku tidak larat tuk melayan karenah2 manusia2 yg tamak,dan tidak tahu malu.. aku melangkah longlai,dan hampir tersungkur.. mujo suami ku ade,tuk memapahku..

akhirnya,kami dapat masuk ke dalam perut kapal.. semua menangisi di atas kebinasaan sebuah negara yg makmur..aku melihat sendiri bagaimana negara aku dibom oleh pihak musuh,.. aku juga lihat, ramai lagi org kampung yg tidak tahu mana hala tuju, (yakni bukan berdarah Malisia) lari berkeliaran dari tentera Cambujaa..ade yg dibunuh dengan buluh runcing, ditembak jarak dekat.. tp ade jugak tentera musuh yg terbunuh.. (aku agak je la..hehe)

kapal titanic yg tidak boleh dilihat dengan mata kasar, tp mata lembut bole aje, melangkah pergi..
tp bila pikir2 balik,aku terasa aku pulak yg greedy.. sepatotnye,aku membantu tentera negara tuk mempertahankan negara ku yg tercinta..

tentera negara ku,walaupun dalam kuantiti yg sedikit, mampu juga bertarung dimedan perang.. walaupun kalah,aku tetap berbangga punyai tentera2 seberani mereka..sanggup berkorban nyawa, demi negara yg tercinta..
~ * * * * * * * * * * * * * *  * * * * ~

dan aku telah tersedar dari mimpi ngeri ku ini.. bdn ku berpeluh2, mata ku berair..

aku tataw punca negaraku diserang..
aku xdapat bygkan negara aku bakal dijajah lagi... tidak sanggup..

dan aku jugak tidak sanggup untuk mendapat mimpi ini utk kali ke 52...


Photobucket

5 comments:

+betterSINGLE+ said...

kuikuikuikui..
xhngat...
hhahahaha..
opa ke tom cruise somi ko weyh

iyouwe.info said...

wah, amboi! nanged u! hope to see u nang me! tq!

nang me!

cathenclox said...

wakakaak

dua2.. boley x? kui3

aku pny la cuak bila mimpi nih.. ko bantai gelak pulak..hhuhu

iyoume.info,nang u olredi..

SaRaH NoRDiN said...

erk..wuaaaaaaaaaaa
dasyat gile mimpi ko..awal2 tu sweet la..(nk2 gambo pregnant tu)

wakakakaka..!!

erm tp soal negara kena jajah lg tu sarah x sanggup ...sarah xnak lihat kita kena jajah..sarah nk duduk d negara yg merdeka..bebas bersuara n kita leh buat ape2 jerk kat negara kite..hhohoh

cathenclox said...

tu a pasal.. pregnen anak tom cruise..wakakaaka

taw xpe.. dalam mimpi pon leh nangis.. sedar dari mimpi pon nangis.. cuak giler.. nakmo le kene jajah.. hahaha giler ah.. Cambujaa tu sebenarnye kemboja..wakakaka tah cane la aku leh pikir kemboja nk jajah kita,sarah..ekekeke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails