Sunday, September 13, 2009

Malam Lailatul qadar

Assalamualaikum.. aku just nk kongsi cerita aje.. hehek..
smlm aku g trawikh, sbb mase bukak pose smlm, aku terase nyaman skali..
oh! mungken kah itu malam lailatulqadar? tp di siangnye sgt panas.. xpe2..kita terjah2..
mase smyg,wajib la peloh pny, tp balik trawekh sambil tgk citer ana maria kat tv3 tu, aku yg asalnye akan mandi lepas traweh,membatalkan niat suci aku itu.. sbb sejuk sgt..

aku pon,mula mengatakan myb,malam ni lailatulqadar kot.. ade dah ciri2 itu..

but then, i woke up this morning (with a new feeling - mense), cuaca arini still sejuk dan nyaman.. mendung,tp xujan..
org2 bangla blkg umah pon rilek aje wat keje dorg membina bangunan.. hmm.. ag aku konpius..
adekah malam td betul2 malam lailatul qadar?

aku prati la pokok2,kot2 ade yg tunduk sujud ke,..ade gak,cket la.. tp cam normal la daun2 ke bawah,tu ikut hukum graviti issac newton la.. haaaa...

lailatul qadar adalah rahsia Allah.. org kate malam2 likur kebiasaannya malam lailatul qadar iaitu, malam ke 21,23,25,27,29.. tp kebykannye jatuh pada malam 27.. tp, itu still rahsia Allah.. Dia boleh nk letak malam lailatulqadar pada bila2 masa,xkira la ari genap ke ari ganjil ke, 10 malam terakhir ke, 10 malam pertengahan ke,ataupun 10 malam pertama.. sbb Allah Maha Berkuasa ke atas makhluk2nya..

aku berharap, Allah terima ibadah2 ku sepanjang puasa ini.. aku yakin...huhuhuU~ mense aku kua pas trawih.. yakin..yakin..yakin pandu! hahak~

ok la.. stop luh..

p/s: carilah keberkatan di bulan yg mulia ini..

Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails