Thursday, November 25, 2010

the rock

assalamualaikum...

aku nk menaip je arini.. korg xnk bace pon xpe..

MPKB mintak abah aku bayar cukai bandar..
tp abah aku cakap, nk bayar cane kalau kemudahan pon xkasi.
then, dorg janji nk kasi batu2 utk elakkan jalan lopak air..

hari yg ditunggu2 pon tiba..sampai la batu tu,tp lori batu letak batu tu jauh ngan umah ktorg..
rupa2nya,ade jiran aku ni yg arahkan mereka letak batu2 tu di hujung tali air berdekatan ngan umah dia..
jiran aku tu kene MPKB jugak.. hmm.. org len mintak,org len yg dapat..
abah aku bersabar saja..
punggah la batu2 tu gune kereta sorong utk menutup lopak2 air..
biarlah jauh cket pon,kene tutup jugak lopak..
kalo x,abis kotor kereta..
tp xsempat tutup semua lopak2 tu,si jiran aku yg keje MPKB ni pegi punggah jugak batu2 tu letak depan umah dia.. konon xnk kasi kotor la..padahal depan umah dia tu xpna ade selut2..huh~!

abah aku request lagi batu2 dari MPKB.. byk kali turun naik opis la nk mintak bende free la kate kan..
korg nk tahu x ? si jiran aku yg xberapa nk betui ni g arah org yg bwk batu tu letak batu betul2 tepi pagar umah dia..
abah aku pny la pelik. batu xsampai2..
alih2,tgk ade kat umah dia..ish! tamak haloba betul..
si jiran aku ni pegi tambun batu2 tadi,konon xnk kasi umah di tenggelam air lah..
abah aku diamkan aja.. sakit di hati hny Allah saja yg tahu..

nak dijadikan cerita,satu malam tu, ujan sgt lebat. air hujan mencurah2 jatuh ke bumi.
umah si jiran ni tenggelam dek air.. kerosakan? hmm.. agak byk la..kebanyakan barangan elektrik xleh guna dah..
masa tu,ktorg mengibaratkan si jiran ni macam ada satu kisah iaitu:
seseorg yg masa hidupnya selalu berebut tanah,akhirnya,masa nk tanam kat kubur tu, Allah kasi sempit kubur dia.ye la..dah laparkan tanah sgt..
boleh la jugak dikaitkan ngan jiran tu..

moral of the story, xusahlah menjadi tamak haloba sebegitu rupa.. Allah marah..

Photobucket

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails