Monday, January 3, 2011

Curi Kabel TM, Sinar Harian Tak Peduli!

topik kali ini ialah curi kabel TM..
TM tu ialah Tengku Mahkota Telekom Malaysia.

area umah aku macam black area kot.
asek hilang aje kabel nye.
sampaikan malu nk kol lagi telekom sbb kabel baru pasang  2 3 hari,terus kene potong.
ni terasa nk potong je..
anda dah potong?
ekeke

kejadian last berlaku seminggu sebelum aku nak amek LJM.
LJM stand for Lembaga Jururawat Malaysia.

minggu tu hectic schedule la. aku ade revision class, minggu kerjaya..ahaii~
penat..
kabel tepon pulak kene potong. 
mmg rase nk terbakar lah ati ni..

dorg ni potong tgh malam.

dalam kul 12 lebih kot, internet xleh gune dah.
for ur record, time tu xujan! hari2 sblm ni hujan je,dorg xleh wat keje.
huh! takut kene karen la tu..


esok pagi,abah aku cakap, konfem! kabel telekom kene potong.
aku nk g kelas pagi tu,aku amek la gmbar sedikit sebanyak kabel yg putus tu.
yg mmg aku sangka2kan, kabel tu dipotong di tempat yang sama.
sakit ati kan? org yg sama je curi.
tp xde tindakan di ambil.
yela..sbb dalam kampung tu brape kerat je pakai line telekom!
seme pakai enset je.
ni nak buktikan telekom dah xberapa laku.
laku pun sbb streamyx je. hahahahaha!!!!

aku kol sinar harian, utk kasi org tahu bahawa kes2 curi kabel ni xdpt dibendung lagi.
kena lakukan tindakan segera.
memandangkan ofis dia dekat ngan kolej aku,
abis je kelas, aku pegi ofis dorg.
bg la keterangan sedikit sebanyak..
tp wartawan ke editor yg bhgn Kota Bharu tu ckp,dia bz.
tp cerita aku ni akan diserahkan kat org lain yg tidak dimentionkan pulak sape..
dia meyakinkan aku yg org tu akan kol aku dan menyoal aku dengan lebih lanjut.
ok wat ever lah..janji setel down diz problem.

aku tunggu2 la,xde pon kol.. dah masuk sebulan kot?
sinar harian mmg xpeduli kot masalah2 gini.
ape yg aku notice, bab2 fitnah tok guru cepat je dorg published!
bab2 politikus, laju je.. 
masalah rakyat yg xde kepentingan politik, ditolak tepi.
what the fish je la sinar harian ni.

eh eh.. topik kali ini nk marahkan 2 syarikat ke? 
wakaka

seminggu after LJM, kabel telah disambung semula.
well,bukan sbb sinar harian,tp sebab aku n adik aku yg kol telekom.
dah gtau dah problem ni kat telekom for many-many time!
hope it resolved one day!


p/s: padan muka sinar harian! wakakaka

Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails