Sunday, July 26, 2009

hmmm

hai semua..aku sebenarnye penat mengEDIT blog aku ni kasi a-cun-nya~.. kalo sape kate odoh,aku xmao kawan ah..penat nii...huhu ( a lil compliment should be magnified)

ade cerita tuk dikongsi.. ni aku dengar2 cerita la.. oleh kerana nak menjaga ati banyak pihak,aku terpaksa lah ubah ubah nama watak2 ok?

cerita bermula begini..

A ialah seorg budak perempuan,background family divorced, didikan agama ala kadar saje..mungkin parents de masalah,so, xsempat la kot nak ajar2 ni.. ataupun,parents dia mmg x menjalankan kewajipan yang dikehendaki oleh Allah.. hmmm.. lets proceed ~~

Dia ni xsolat 5 waktu.. dia cakap,parent dia mmg xkesah sbb parents dia sendiri pon xmenjalankan kewajipan beribadah.. hmm.. parents2..

dia juga seorg freehair.. bukan bebas kutu ke aper,tp xmenutup rambut la senang cerr..dia pakai tudung pon atas nasihat kakak iparnya..kalo x,mmg xdenye koleksi tudung ni.. satu hari, pergilah A dan family nye ke satu majlis kawen.. A nak pakai tudung tp si mak ni cakap, "A lawa kalo x bertudung." then,A pon xjadi la kai tudung.. hmm... mak oh mak..

kalau dia xcukup umor,i mean,xbaligh lagi,xkesah la.. normal la kan? tp masalahnye,dah remaja dah.. belasan tahun.. patot mase ni lah nk didik kaw2 punye.. dah masuk U nnt,xde sape dah nak nasihat2..tp mak pon cakap gitu,ayah entah ke mana,anak2 la yg jadi mangsa.. tp kesian la..dosa dah kene tanggung sendiri..hmmm

sekarang ini, normal pulak aku tgk.. selambe jer yg free hair, pakai baju adik, solat tah ke mana..

aku bukan nak mengate ke ape,aku cuma mengingatkan mane2 yg patot.. kita dah besar panjang,kita boleh pikir yg mane baik yg mane buruk..

kalo aku ade silap2 tu,korg nasihat la aku jugak.. kita sama2 jaga diri kita.. aduyy.. aku takut api neraka...azab....

4 comments:

Faz Fazrin said...

keh keh keh

Unknown said...

muehehe.. lawak ke karangan aku tu? miahaha

.:fifi:. said...

hm agk bungukss....
bdywy de xdpt seru lg tuh..
tp smpai ble nk tgu??
hurmm
left it unspoken..
bio de tggung snirik..
kte da tego,da lpas tgungjwb kte..
depends on de nk ikot ke x

SaYraH WonDerLanD said...

mmg chantek layout baru ni..
perghhh aku phm nk edit layout ni ambik masaaa wooo..penat wooo

kalu org cakap x cantek aku pon x mo kawan!!

about topic arini : hurm ..perkara ni da byk aku tgk ...tp ntah la..kalu mak bapak dia sendirik x wat..camne dia nk blajar...

tp as fren..kita da tegur kira kita da lepas..tp sanggup ke kita tgk dia g jln yg sesat..tol x?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails