Thursday, July 30, 2009

Umah jiran aku banjir!

banjir..huhu..

ok,ceritanya bermula begini..lewat petang smlm (29july09), ujan lebat giler.. ditmbh pulak kilat sabung menyabung,guruh berdentum-dentum.. aku ape lagi,suka la ujan2 gini.. cejuk lak tu..

pastu,ma aku kua gi amek adik aku kls malam dalam kul 10,ma aku xpasan ag umah jiran,pak nik banjir.. ma aku pasan umah pak jusoh yg naik air.. ondaway balik tu baru ma aku pasan umah pak nik naik air jugak..time tu,adik aku,abe ni gi tolong jiran aku ni tolak kete ke tempat tinggi cket aka atas jalan.. 1inci ag nak naik air ke dalam umah..syukur la xmasuk lam umah..

umah aku xbanjir sbb umah aku tinggi.. dulu abah dah tambun tinggi2 tnh,sbb nak elak jadi ceni la.. umah paknik dan pakjusoh tu mmg rendah..tinggi cket aje dari sawah padi..

dulu xpna banjir ceni taw..paling tinggi air naik pon,sampai buku lali.. kali ni naik,sampai paras lutut abah aku..

actually,kejadian ini berpunca dari pihak FAMA, yang mengambus longkang air di sekeliling kawasan construction TEMAN (terminal makanan negara)..dulu dorg korek wat longkang,tp tataw la nape dorg gi kambus balik..xpaham aku..

dah surut dah air kat umah paknik,tu pon dalam kul 3ptg gitu ah.. umah pakjusoh pulak,banjir lagi..tp da kurang dari mlm td..

tp xpelah,paknik mmg dah nak pindah..dia da serahkan tanah dia kat pihak FAMA.. pakjusoh tu xnak serahkan tanah dia..ye la..org kampung ni,sayang la nak tinggalkan tmpt tinggal dia sejak dari kecik2 dulu sampai ke tua.. umah aku pulak?? abah aku xnak serah..hahahaah~

kami pon sayang taw nak jual umah ni.. nak bina umah baru amek masa yg lama.. nak cari tanah yg sesuai,strategik,amatlah sukar..aduy..

ni ade sedikit gmbo umah paknih yg kebanjiran itu.. take a look~


6 comments:

sciatic said...

eeee tkot arh banjir2 neyh...
ad ular ke ape ke..
eeeeee

violetless said...

bestnya banjir..lama da umah sy tak banjir...

Baby said...

ya Allah... kesiannye..
nk cuci lagi.....
pastu bahaya gak tuk budak kecikk..

fazrin2211 said...

memang dasyat banjir

SaRaH NoRDiN said...

huuuuuuuuuu
mnkutkn...........

cathenclox said...

@sciatic
aduhai..ular aku tataw la ada ke x.. tp aku xturun pon dalam air tu.. h1n1..ehehehehe

@violetless
alamak..ko suke ke banjir2 ni? well,aku pon suka banjir2..tp xsuke la bila banjir tu blaku kat umah aku or jiran aku..hihi selfish nye sayer..

@baby
seb baik xde yg kecik dah..semua anak2 dia da besar2..huhu

@faz
betul tu.. sebbaik x tsunami kat situ.. hmmm (tsunami tali air)

@sarah
eh..jgn la takut..cam la arau xpna banjir..hes3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails