Saturday, October 3, 2009

cinderella versi kelantan

malam2 yg bosan,mata hampir ngantuk,aku layan la fesbuk kesayangan yg dying inside nih..

dengan berbekalkan status "dah kul 12, cinderella kene larik!!"





pastu,idea datang mencurah2 dari membe2.. ini lah versi terbaru cinderella.. bukan fairy tale, but horrible tale.. hihi

lari2!!
glecoh kaki cbut kasut, pjok tahi ayam msuk dale loke..
celup air cha..
ngahahahaha.


tp time ni,aku rase nk tuka plot citer.. ye ar..asek kasut je tercabut,why not bende len..
ini pulak yg aku dapat..

doh lari kasut la cabut..tok keay gaun cabut kot?naked doh la..
ngaaa, xsanggup..

glecoh patoh kaki kot..pah patoh tu kaki keno lenyek ko lori taik..doktor kato xleh nok sambung doh sebab bau busuk banga, kume banyok..Keno la paka kaki plesu. 

putero mari g nawat di spita, yo sie tengok cindegolla xdop kaki sebateay, dio pon dermo 10,000 wat kaki plesu eletronik.




pah siap kaki plesu tu, dio pka ko puteri.muat molep ah sebab doktor ukur doh blom tu..

putero senyum napok gigi karat sebab hsap roko 2 kotok sari.puteri kene ko herto dio jah benar.putero semak sio, gigi karat dekoh doh.

puteri ingt nok wat kelik dio g istano, tapi putero tu bawok bini dio uponyo..supo dio jugok, gigi karat kuning nehe.(sebab make sireh)

mako puteri pon jerik la pete sie pah ke male sapa buto mato..yo pon nikoh ga cicit kassim selamat hok meme beranok buto.

-----THE END----

funny ar? let me traslate it  to a proper BM.. hehe

lari2.. terseliuh kaki,tercabut kasut, terpijak tahi ayam, masuk dalam longkang.
tercelup dalam air kumbahan.
hahahahaha


Sebab lari,kasut lah yang tercabut. tak kan la gaun pulak yang tercabut..berbogel la pulak..
aaa..tak sanggup!


terseliuh patah kaki kot.. lepas terseliuh, kene pulak hempap ngan lori tahi.. doktor kata,dah xleh baiki dah sebab bau busuk ya amat, kuman pon byk.. kena la pakai kaki palsu..


putera datang melawat ke hospital, dia kasihankan ciderella sbb xde kaki sebelah, jadi dia pun derma 10,000 buat kaki palsu elektronik..


lepas kaki palsu tu siap, putera pakaikan tuk puteri.. ngam2 la sbb doktor dah ukur sebelum buat kaki palsu tu..


putera senyum nampak gigi berkarat sbb hisap rokok 2 kotak sehari. puteri sebenarnya berkehendakkan hartanya saja..sia-sia saja putera tu hensem,tp gigi karat..


puteri ingat,dia akan dibawa balik ke istana, tp putera tu bawak isteri dia sebenarnya.. sama la cam dia, gigi karat kekuning-kuningan..(sebab makan sireh)


maka,puteri pon menangis la pagi petang siang malam sampai buta matanya..akhirnya,dia pon berkahwinlah dengan cicit kasim selamat yang mana mmg baka buta..


----TAMAT-----
P/S: gelak sensorang bace komen si aween ni.. hahak.. tp impressive la.. malam2 gini idea mencurah2 jatuh ke ladang gandum! huh..jadi la koko keranch..



Photobucket

10 comments:

aween najwa said...

ngaaaa....
fofular japp..
ngeh..ngeh..ngeh..

siap translator lagi..

kenwooi said...

haha.. altho i read it quite slow..
coz my bm cacat edy..
but quite interesting.. =P

cathenclox said...

@ aween
kene la tribute ke penulis dio.. hahaha

bukan ke populer doh eh? hihi

@kenwooi
haha.. i think, i shud translate it to english.. so, everyone cud feel the moment! ngahahaha

violetless said...

mulo2 aku tak pehe ape ke satu yang mung tulih..pandai tak aku cakap klate?huhuhu...

cathenclox said...

ahaha..xyah la..pelik aje bunyik nye.. kwang3..best x citer dia? sadis dan tragis..ki ki ki

+betterSINGLE+ said...

hahahhaha xbley bla..
dun wory ak phm bhse klantan..

baSIkaL_iDamaN said...

seb bek ade traslator
kalo xsatu ape aku xpaham
T_T

cAndLe iN tHe wiNd.. said...

hahaha..xbleh blah.. sian cinderella tu..hahahahaha

ciK giNcu said...

meme bahaso aween bijop molep! =p

cathenclox said...

@fifi
hehek.cne ko taw bahasa kelantan? hebato ko.. huhu

@beskal
yela..tu pasal aku letak translator.. takot kesian membe2 xleh paham..kakakakaka

@cancle in the wind
hi hi hi.. cinderella versi sadly ever after..centu la..

@hana
taw xpe.. mg pong tupe skaki gop male.. jam cinderella la..mace2..hahak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails